23 februari 2012

Rojalistisk yra

Idag har det varit rojalistisk yra i kungariket Sverige. Redan sent igår kväll på twitter "gick rykten" om att något var på gång på Haga, svarta säpobilar sågs åka och man lade givetvis ihop 2+2. Tidigt imorse, 04:26, fick Kronprinsessan Victoria och Prins Daniel en liten prinsessa som var 51 cm lång och vägde 3280g.

Mina varmaste gratulationer går till de stolta nyblivna föräldrarna och jag önskar dem och den nyblivna familjemedlemmen all lycka och framgång. Prins Daniel var lika strålande och härlig vid presskonferensen i morse som när han höll talet till sin nyblivna hustru på bröllopet. Hoppas att den lilla familjen får chansen att lära känna varandra och ta hand om varandra och i alla fall för en tid leva i den lilla babybubblan som uppstår när ett nytt liv har kommit till världen...

Så roligt också att kungahuset har hittat sin sociala mediestrategi och nu finns på Facebook, du hittar dem via denna länk. De så kallade damtidningarna som jag brukar bläddra i när jag är hos min frisör kommer att ha sina upplagor säkrade för många år framöver. Och kungariket Sverige kommer att vara ett drottningrike för lång tid.

Inga kommentarer: