22 september 2010

Fp behåller sista mandatet...

Så var de sista rösterna räknade och folkpartiet ser ut att behålla sista mandatet vilket ger ett 17-17 läge…

Det som nu återstår är personkryssen, men de förändrar ju inte ställningen i sak utan är mer till för att stärka det egna egot ;)

Givetvis är jag besviken att vi, efter vår valrörelse med allianskamraterna, inte på ett tydligare sätt lyckades vinna väljarnas förtroende utan i stället hamnar i ett parlamentariskt besvärligt läge.
Men så är spelets regler och till dig som röstat på folkpartiet och kanske till och med kryssat mig så säger jag givetvis tack för ditt stöd och din support, det värmer!

Jag vill tacka alla allianskollegor som kämpat tillsammans med mig för en borgerlig valseger i Nora, tack för glada skratt, för stöd när det varit kämpigt och tack för en härlig teamkänsla. De som varit med längre än jag säger att vi gjort vår bästa valrörelse någonsin – det känns bra.

Vi har jobbat fram ett antal frågor som vi anser är viktiga för Noras utveckling och framtid som vi gärna vill utveckla under mandatperioden.
Nu återstår att se om vi lyckas förhandla så att vi kan hitta en parlamentariskt läge där vi känner att vi har en hållbar plattform att utgå ifrån för de kommande fyra åren…

Inga kommentarer: