01 augusti 2012

Min karriär är över...



Från och med idag är min korta karriär som kommunalråd med ansvar för barn- och utbildning över. Högst sannolikt kommer jag att gå till historien som det kommunalråd som suttit kortast tid på posten i Nora, det är kanske en bedrift... Nu är det upp till bevis för den blåröda majoriteten i Nora.

Det är en märklig känsla när det finns så mycket som jag skulle vilja förändra och förbättra i Nora. Istället får jag nu fundera på vassa och kloka oppositionsstrategier tillsammans med övriga folkpartister. Det vi liberaler gick till val på ligger fast men visst kan det finnas saker som behöver korrigeras beroende på budgetläget.

Än så länge är det långt kvar till supervalåret 2014 när vi både ska välja nya EU-parlamentariker och en ny regering utöver att vi ska tillsätta nya kommun- och landstingspolitiker. Men diskussionerna för hur vi i Folkpartiet vill utveckla Nora pågår ständigt.
Om DU precis som jag sympatiserar med de liberala idéerna, om DU känner att du vill vara med och utveckla Nora för framtiden vill jag komma i kontakt med dig. DU når mig via bloggen, facebook eller twitter. Ring mig eller skriv ett mail, jag ser fram emot din kontakt!

Inga kommentarer: