09 juli 2011

Avskaffa Jante i Nora!

Läser ifatt lite artiklar på www.na.se/nora och förvånas och förundras över de kommentarer som artiklarna genererar...

Jag har tidigare vid flera tillfällen när jag stått i talarstolen sagt att vi som första kommun borde ta ett beslut på att vi avskaffar Jante i Nora. När jag läser människors kommentarer till artikeln om de nya kommunalrådens första halvår i Nora inser jag att jag nog måste ta upp min kamp mot Jante igen. Det får bli min mission inför höstens fullmäktigemöten.

Sällan har jag läst så mycket illvilligt, direkt felaktigt och osakligt, så många kommentarer om att det "inte är lämpligt att slå sig för bröstet" etc. Snälla människor som bor i Nora - försök att vara något mer nyanserade i era inlägg, eller skriv åtminstonde inte under pseudonym, för om ni vore tvungna att skriva ut era namn skulle ni aldrig våga uttrycka er på det sättet.
Självklart ska den nya majoriteten få berätta vad den åstadkommit och vad den varit tvungen att "städa bort" efter tidigare majoritet, det är inte konstigare än att förra kommunalrådet gjorde det, både i Na och på http://www.nora.se/ där han hade en egen sida.

Å andra sidan, eftersom ni så väl vet hur en kommun ska skötas föreslår jag att ni tar kontakt med ett politiskt parti så att ni får chansen att påverka på riktigt!

Inga kommentarer: