13 september 2012

Rådhuset i Nora

Läser på www.nora.se att Rådhuset i Nora är till salu - eller rättare sagt att det finns EN privat spekulant som är intresserad av att köpa...Min högst relevanta fråga är givetvis hur det kan komma sig att det bara finns EN spekulant på ett sådant objekt?

Det är ju ett fantastiskt hus med stor potential, som kan byggas om till bostäder, restaurang, företagslokaler eller något annat spännande! Jag har inte ens sett att objektet kommit ut på öppna marknaden...

Det hoppas jag verkligen att det gör så att det blir ett marknadsmässigt pris på objektet. Jag kan till och med tänka mig anbudsförfarande så att det verkligen säljs till högstbjudande och kommunen får ut mesta möjliga pengar för objektet!

Det är en rimlig begäran från medborgarna att kommunens fastigheter alltid säljs på den öppna marknaden, eller vad säger du?

Inga kommentarer: