06 december 2011

Sandlådelekar i politiken...

När jag var liten var jag ibland en elak illbatting som slog lekkompisarna i huvudet med spaden när vi lekte i sandlådan. Ibland undrar jag om detta kan vara en tillgång när man valt att engagera sig politiskt...?
Ibland känns det nämligen som om det är på sandlådenivå vi befinner oss, både på riks- och lokalplan. Som att människor kan göra nästan vad som helst för att komma åt makten, som att intriger är det viktigaste i politiken, som att man baktalar varandra så fort det finns en möjlighet...

Som när man sitter på gemensamma möten och alla är överens, man har varit tydlig med syftet, varför beslutet ser ut som det gör, alla nickar och säger ja och OK...sen försöker ändå någon gå bakom ryggen på övriga i ett syfte som bara gagnar ens egen person och/eller parti.
Då skulle jag faktiskt vilja vara en liten illbatting igen och sitta i sandlådan och använda min spade, snabbt och hårt skulle jag slå, sen skulle jag inte leka med den kompisen mer...

1 kommentar:

Krukmakeri hemjord sa...

Du är en tuffing ....och jag hoppas du orkar..

När jag satte ner foten/börja slå med spaden när det gäller Nora kommuns hantering av mig och min
verksamhet så hände det nått jag inte rådde över dvs folks skitprat/gå bakom ryggen ..resultatet är att jag inte är kvar i Nora .Jag kom undan med en hel del tilltufsade fjädrar i
skruden..
Om det är en typisk småstadsgrej att man inte kan ta att folk inte tar skit det vet inte jag..Men ju högre upp man kommer ju mer blåser det!!

Om inget görs nu åt butiksdöden ..14 butiker har lagts ned ,flyttat eller gått i konkurs det sista 3 åren då har ni snart inga turister..
ha de gott