17 maj 2010

Respekt!

Vill ge min respekt till alla tjejer i facebookgruppen Alla vi TJEJER i Örebro som tröttnat nu och tänker ta tillbaka stan!

Efter det elfte ouppklarade kvinnoöverfallet har tjejerna i Örebro gått samman i en grupp där de bestämt sig för att gemensamt gå ut på stan, i mörka parker, i tunnlar och andra riskområden kommer de att tillsammans gå ut och "ta tillbaks stan". Det är givetvis tragiskt att det ska behövas, men jag förstår dem och respekterar deras initiativ.

Återigen är det nämligen så att det som diskuteras är vad tjejer ska göra eller inte göra, var de ska gå eller inte gå, hur de ska vara klädda, sminkade och hur mycket alkohol de druckit som diskuteras..Inte det faktum att någon/några faktiskt tar sig friheten att inskränka dessa tjejers och kvinnors livsrum och dessutom kränka dem på det allra grövsta sättet genom att våldta dem.

Det är för dj@@@igt det som har hänt och händer i Örebro och jag hoppas verkligen att polisen snart ringat in och griper den/de ansvariga för dessa övergrepp. Tills dess ger jag min respekt till tjejerna i gruppen Alla vi TJEJER som nu tröttnat nu och tänker ta tillbaka stan!

Inga kommentarer: