15 april 2011

Fusk eller inte, det är frågan...

Två dagar sen jag hann skriva något på bloggen...ibland räcker tiden inte till. Speciellt inte nu när det är galet mycket att göra på jobbet, har varit så en längre tid. Då får politiken stå åt sidan på hemmaplan och ersättarna kallas in...
Så är det att vara fritidspolitiker, ett öde jag delar med 97 % av alla politiker. Sverige har ju förhållandevis få heltidspolitiker, de allra flesta, liksom jag, har politiken som ett fritidsintresse. Då är prioriteringen om inte enkel, så alltid självklar, när jobbet kallar.

Lyssnade idag på radio, där diskuterades flygblad som Fp delat ut i Örebro, där omval snart skall ske. I flygbladet talar man klartext om det valfusk som socialdemokraterna ägnade sig åt i Örebro. Dels i samband med valskolan i moskén i Vivalla, dels fanns frågetecken kring ombudsröstning. Socialdemokraterna vill inte tala om valfusk, det vill inte heller chefsjuristen i Örebro, men jag håller med Staffan Werme, man ska kalla saker vid sitt rätta namn. Valfusk eller olämpligt kampanjande, eller hur man nu vill uttrycka sig, är inte ogjort bara för att man nu säger att man vill diskutera politik hellre än just dessa händelser. Tror jag det...!

1 kommentar:

Anonym sa...

Valfusk är vad det är. Jag har jobbat i Vivalla och vet att de har svårt att förstå skillnaden. De förlitar sig oftast på alla snälla människor. Så om S var snälla och hjälpte dom så är de snälla tillbaka och röstar på S. Hade det istället varit ett annat parti som varit snälla och hjälpt dom att rösta så hade det varit det partiet som hade fått deras röst. Det är bra att det blev omval. Många invandrare är bara glada att de får möjligheten att rösta :)
Jessica