19 oktober 2009

Tack Fredrik Reinfeldt!

Dagens debattartikel av Jimmie Åkesson i dagens nummer av Aftonbladet visar på SD.s sanna jag, här finns inte utrymme för vare sig floskler eller fina omskrivningar utan det är klara besked: det är muslimerna och islam som är problemet i Sverige..
Jag håller med Aftonbladets chefredaktör om att det är viktigt att publicera, mycket viktigare än att låta snygga reklamförpackningar fördunkla SD:s budskap. Själv född utanför Sverige och uppvuxen med föräldrar som vuxit upp under andra världskriget med Hitlers budskap och hetsjakt på judar tycker jag extremt illa om SD:s värdegrund och drar tydliga paralleller mellan de bägge. Det är inte mer av detta Sverige behöver utan mindre. Istället för att förbanna mörkret bör vi tända ljuset. Att det finns problemområden kan ingen förneka men den väg som SD pekar på är ingen framkomlig väg i min värld. Något som SD borde tänka på är att om jag med högerhanden pekar med ett finger på andra så "pekar" tre fingrar tillbaks på mig själv...prova får du se!
Visst finns det problem som vi gemensamt måste lösa men det gör vi inte genom att peka ut en grupp som skyldiga. Det är därför extra viktigt att vi idag fått klara besked från statsminister Fredrik Reinfeldt som säger att han inte är beredd att leda en regering som regerar med stöd av SD.

Inga kommentarer: