02 januari 2014

Nytt år, nya möjligheter...

Det nya året har tagit sina första stapplande steg och allt ligger ännu framför oss som en möjlighet.

Har du avlagt några löften för året, eller har du som jag valt att istället sätta mål för året? Tydliga och mätbara mål, men framförallt realistiska ska de ju vara. För några år sedan satte jag upp som mål att skratta mer och att dricka mer champagne, att helt enkelt fira mer med bubblor, inte nödvändigtvis de äkta och inte nödvändigtvis alltid med alkohol, men mer bubblor! Det var ett mål som var enkelt att uppnå, att försöka fira även de små glädjeämnen som livet bjuder på kan aldrig vara fel.
För det kommande året har jag satt som mål att fortsätta jobba på min kondition, mitt välmående om man så vill. Men även att prova på helt nya saker, som att tova. Dessutom har jag bestämt mig för att odla mitt intresse för resor, resor långt bort och nära, ännu mer detta år. Planeringen pågår för fullt!

Förra året bjöd på många avslut för min del, men även start på något nytt. Främst avslut på det personliga planet, men även avslut som var mer officiella. Som mitt beslut att flytta från orten och följaktligen tacka för mig i de politiska sammanhangen. Att efter många aktiva år lämna plats för någon annan att ta vid. Visst känns det både vemodigt men också nödvändigt. Mitt engagemang har jag kvar och jag hoppas så småningom hitta kanaler för det. Det brådskar inte, ibland måste kroppen få vila så att själen hinner ifatt...

Ett år är till ända och ett nytt har precis startat, god fortsättning önskar jag dig kära läsare!

Inga kommentarer: