19 juni 2009

Apropå min bloggning i förrgår så kan det vara värt att ställa frågan till kommunens invånare - vad finns det för förväntningar på oppositionen i Nora? Hur skulle man som invånare i Nora vilja kommunicera med oppositionen i Nora? Finns det särskilda frågor som man anser att oppositionen i Nora inte ska driva eller frågor som man anser att vi borde driva?
Det är frågor som jag skulle tycka att det var intressant att få respons på. Självklart har man som politiker en egen idé om hur man vill bedriva det viktiga arbetet med att kommunicera med kommunens invånare, men säkert finns det goda idéer och tankar kring detta som inte kommit fram.
Som fritidspolitiker är man ganska begränsad - dels av hur långt den egna fritiden räcker till och dels av det faktum att det inte finns tillgängliga ekonomiska medel ex för annonsering och liknande. Visst kan man göra mycket gratis men en hel del saker kostar pengar att göra och tar mer tid i anspråk än vad som är möjligt. Men jag skulle verkligen uppskatta om du hörde av dig till mig med tankar och förslag kring detta. Jag har en del egna funderingar som kanske blir sjösatta så småningom där jag hoppas att dialogen med kommunens invånare skall kunna bli smidigare. Ett sätt är givetvis uppstarten av denna blogg. Men idag finns även andra sätt att kommunicera på, jag har exempelvis en e-postadress där man kan nå mig och det går att skicka sms eller ringa på min mobil. Så tveka inte utan hör av dig med frågor, funderingar och förslag.
Tills vi hörs önskar jag dig en riktigt trevlig midsommar!

Inga kommentarer: