14 juli 2009

Idag är det kronprinsessan Victorias födelsedag så jag vill börja med att gratulera henne! Jag hoppas att din dag blir fantastisk Victoria!
Den stora frågan på tidningarnas nyhetssidor är huruvida hennes blivande make Daniel Westling kommer att finnas vid hennes sida denna dag. Det kommer vi inte att få svar på förrän på eftermiddagen idag när Victoria gör entré vid Sollidens slott. Men det är ett ämne värt att skriva om och fundera kring för att skapa ett behov av att köpa tidningen kanske?

För min del hoppas jag att Daniel finns med vid hennes sida nu när de är ett par offentligt, men om han inte är det så finns det säkert skäl för det. Skäl som jag som privatperson egentligen inte kan ha några synpunkter på.

Som anhängare av monarkin ser jag fram emot vad Victorias och Daniels bröllop kommer att betyda för Sverige och även andra delar av världen nästa år. Ett kungligt bröllop betyder mycket både känslomässigt och ekonomiskt för oss. Rader av media kommer att göra business av vilka som bjuds in till bröllopet, vilken klänning Victoria kommer att ha, vilken ring som Daniel kommer att välja åt henne, vilken mat som kommer att serveras på festen och så vidare i alla oändlighet. Det kommer att skapa en bröllopsyra som kanske innebär att många andra par kommer att välja att gifta sig samma år som kronprinsessan. Allt detta genererar positiva tankar hos människor och givetvis affärsmöjligheter i en marknadsekonomi som vår! Efter den minst sagt negativa avslutningen på 2008 och första halvåret på 2009 är det kanske precis vad vi människor behöver? Lite kärlek och romatik, lite lycka och en tro på att allt är möjligt när mannen av folket får sin prinsessa!

Inga kommentarer: