16 maj 2009

Snart är det val till europaparlamentet och om ca 1,5 år är det val i Sverige till kommun, landsting och riksdag!
Att få människor att engagera sig politiskt hör inte till det lättaste. Tillströmningen till våra svenska partier är inte i paritet med vad vi önskar. För mig som är engagerad är det svårt att förstå att människor säger att "det angår inte mig" eller "jag bryr mig inte" när det handlar om din och min vardag, hur vi vill ha skolan, hur vi vill ta hand om våra äldre, hur förskolorna skall se ut för våra minsta.
Folkpartiet liberalerna har valt att även inför valet 2010 ha öppna nomineringar, vilket innebär att du kan nominera dig själv eller någon som du tycker skulle passa in i vårt liberala parti. Det här är din chans att påverka hur våra listor skall se ut! Du kan nominera till alla tre listorna och du kan även ta chansen att nominera till andra kommuner.

Allt du behöver veta inför och själva nomineringen finns på www.folkpartiet.se/orebrolanval2010 enkelt och smidigt. Sista dagen för detta är 10 juni.
Förslagen kommer sedan att processas via ett provval och sedan kommer listorna att fastställas på vårt nomineringsmöte i december.
Ta chansen och steget att bli aktivare i politiken, antingen i din egen hemkommun eller via landsting och riksdag.

Du får gärna kontakta mig om du har funderingar kring vad ett politiskt engagemang kan innebära. Du når mig antingen via bloggen eller på gabrielle.peteri@liberal.se

Inga kommentarer: