02 augusti 2013

Straight, but not narrow...



Någon frågade mig varför jag har regnbågsflaggan väl synlig på min blogg...? Enkelt, tycker jag, regnbågsflaggan är en symbol för förändring som använts av människor i hundratals år. För oss har den blivit en viktig symbol för alla människor rätt att älska vem de vill. Det är inte självklart, inte ens i Sverige...än mindre i andra länder vilket vi kan läsa om alltför ofta...

Flaggan och dess färger står för hopp och önskan om förändring och en ny tid. Den röda färgen står för liv. Orange för läkande. Gult för solsken. Grönt för natur. Blått för harmoni. Lila för ande.

Mina grundvärderingar när det gäller alla människors lika värde är liberala och eftersom jag är socialliberal har jag alltid ett fokus på rättvisefrågorna. Dit hör frågan om mänskliga rättigheter.

Allas människors rätt till kärlek, oavsett...Det är för mig grundläggande och självklart. Därför önskar jag alla mina vänner (oavsett sexuell läggning) en underbar Pridefestival!

Inga kommentarer: