18 september 2010

Dan före dan....

Idag är det dan före dan - dan före valdagen alltså. Ute gör sig hösten påmind med hög och klar luft och regnet blandar sig med solglimtar. Denna sista dag av kampanjande före valet har vi varit på fotbollsmatch, på stadens gator, på chokladgästabud i Församlingshemmet och i Pershyttan där kolmilan tändes och ätit kolbulle förstås.

Nu är det snart dags för lördagsmiddag med familjen för att sedan gå tidigt till sängs. Imorgon klockan åtta - om 14 timmar - öppnar vallokalen och då ska alla namnvalsedlar ut i vallokalerna. Sen återstår bara väntan på resultatet, både lokalt och på riksplanet.Självklart är det valvaka imorgon kväll där vi med spänning väntar in resultatet.

Så här sista dagen före valet vill jag för det första än en gång be dig att ta vara på din rösträtt, för det andra be dig att kryssa mig. Skälen för detta har jag redogjort för i ett antal blogginlägg och i folkpartiets och mitt eget kampanjmaterial under valkampanjandet. Om du har frågor i sista minuten når du mig enklast via min mobil 070 374 7670. 

Jag vill till sist bara påminna dig om

Mina ♥ frågor för Nora

en trygg skola med tydliga kunskapsmål
en äldreomsorg i Tyra Franks anda
ett näringslivsklimat i världsklass för jobbens skull!

Inga kommentarer: